HalpaHallin MAKE – Ei ammattilaisen valinta, eikä pidäkään olla
Joka puuhapeten MAKE on HalpaHallin oma merkki, joka kattaa tee-se-itse-tyypin kaikki tarpeet autoilusta maalaamiseen ja pihatöihin. Jutun juju on tuotteiden käytännöllisyydessä, helppokäyttöisyydessä ja edullisuudessa. Kynnys hankkia kotikäyttöön akkuporakone tai vaikka useampikin akkusarjan tuote on tehty matalaksi.
Teknisten laitteiden lisäksi MAKE on myös vähintään yhtä paljon teippejä, kylmälaukkuja, pesuaineita, jatkojohtoja ja muita yleishyödykkeitä. Siksi MAKE on syytä esitellä olennaisena osana joka projektia, tarttuu askareeseen sitten vasta-alkaja peukalo keskellä kämmentä tai tottunut tekijä.
Aidoissa ja arkisissa hetkissä
Televisioon ja suoratoistopalveluihin sekä YouTube- ja Meta-mainontaan MAKE pääsi Tekemisen rytminä, kun tuotteita väläyteltiin mainosvideolla näyttävästi, dynaamisesti ja aistikkaasti. Somessa MAKE haluttiin tuoda esiin hetkissä, joina tarve tuotteille on aito ja arkinen.
Lyhytvideokokonaisuudet muodostuivat vinkkien, projektien sekä erilaisten tuotenostojen kolminaisuuden varaan. Koska some- ja lyhytvideokulttuuri elää ja hengittää nopeatempoisilla trendeillä, se mielessä kolminaisuutta väritettiin joustavasti muilla videoilla.
MAKE ei ole ammattilaisen valinta, eikä sen pidäkään olla. Siksi MAKE-videoiden esiintyjien ulosanti ja tunnelma videoilla on oppivaista ja erehtyväistä, sekä erityisesti kevyttä ja humoristista. Silti kukin projekti saadaan maaliin, ruohonleikkuri kasaan ja mökkiostoslista kerättyä.
Tuttuja kasvoja hyvään kilohintaan
Mitä tulee lyhytvideotuotantoon MAKE:n parissa, itse asiakkaan sanoin more is more. Se pätee sekä sisältöjen menestyksessä että tuotannon tehokkuudessa eli ”kilohinnassa”. Kyse on esimerkiksi hiljalleen esiintyjien kasvojen tunnistamisesta, videosarjojen jatkuvuudesta, kanavakohtaisuudesta sekä tuotannossa ”kolme kärpästä yhdellä iskulla” -taktiikasta.
Mikä hyvänsä tuote tai palvelu on edukseen, kun se esitetään käyttäjän tasolla. Käytännössä se tarkoittaa sisältöä, joka on helppo kokea omakseen sekä kanavia, joihin sellainen – inhimillinen ja ymmärrettävä – sisältö istuu luonnostaan. Inhimillisiin ja ymmärrettäviin kehyksiin taas mahtuu yhtä paljon visioita, ideoita, suunnitelmia ja toteutuksia kuin on erilaisia organisaatioita ja niiden tarinoita.
Jätetään loput salaisuudet vielä paljastamatta.
Toimiva prosessi ja sopivasti kokeilunhalua
Meidän ja HalpaHallin MAKE:n somevideoystävyys on syntynyt paitsi toimivaksi todetun tuotantoprosessin ja asiantuntemuksen ympärille, myös tutustumisen, idearikkauden ja kokeilun kautta. Se on lyhytvideotekemisen vahvuus: omaa, tärkeää sanomaa voi tuoda esiin ja kehittää jatkuvasti, aina uudella tavalla.