MOODFOOD – MARKKINOINTIMATKA

Kind Company ja Moodfood ovat kulkeneet käsi kädessä jo pitkän matkan. Kaikki sai alkunsa, kun Kindin perustajajäsenet Mervi ja Tuukka päättivät tuoda kotonaan rakkaudella kehitetyn luomumyslin myös kauppoihin. Resepti syntyi aitoon tarpeeseen, ja kokonaisuus rakentui alusta lähtien parhaiden luonnollisten raaka-aineiden pohjalle. Pian tuotteelle oli aika miettiä konseptia, logoa ja pakkauksen suunnittelua – ja tässä vaiheessa Kind astui mukaan kuvioihin.

Mitä kaikkea matkaan on mahtunut?

  • konseptin suunnittelu
  • visuaalisen ilmeen, logon ja pakkauksen suunnittelu
  • video- ja kuvamateriaalit
  • sisällöt verkkosivuille ja sosiaaliseen mediaan
  • digimarkkinointi ja tulosten mittaaminen

 

”Moodfoodin konseptoinnin alku toteutettiin normaalin asiakascasen mukaisesti, vaikka olimmekin tuttuja toisillemme. Oli ihan mahtavaa saada Kindin tiimiltä panos omalle tuotteellemme. Prosessin aikana omia ajatuksia tuuletettiinkin ihan reilusti, ja se tuntui mahtavalta. Hyvin nopeasti kuitenkin yhdessä näimme, mihin suuntaan tuotteen kanssa olisi hyvä edetä. Reflektointia oli helppo tehdä omien arvojen pohjalta. Moodfood on aito ja rehellinen. Meidän tehtävänämme on tehdä hyvää. Myös kaiken ulospäin näkyvän tulee vastata tätä nyt ja jatkossa. Kindin kanssa on ihan parasta tehdä tätä matkaa.”

-Mervi ja Tuukka Turunen, Moodfoodin perustajat

Pakkauksen suunnittelu ja pakkaustekstit ovat Kindin käsialaa. Kuitenkin Moodfoodin tarinassa ja brändissä vaikuttaa taustalla hyvin vahvasti Mervin ja Tuukan perhe; tuote luotiin perheen tarpeisiin, idea Moodfoodin nimestä tuli lasten suusta ja myös ensimmäiset ajatukset logosta ovat peräisin lasten kynästä. ”Good food, good mood”, totesi yksi perheen lapsista, ja näin Moodfoodin nimi sai alkunsa. Niin simppeliä mutta aitoa!

Kindin käsittelyssä Moodfoodin viesti luonnollisuudesta ja hyvän olon tuottamisesta kaikenlaisille ihmisille muodostui koko brändin kiteyttäväksi lausahdukseksi: ”ei mitään höttöä, pelkkää hyvää”. Tätä viestiä toistavat kuvamaailma, logo ja brändin visuaalinen kokonaisuus.

 

Moodfood, pakkaussuunnittelu, pakkaus Moodfood, pakkaussuunnittelu, pakkaus

Yhteinen tie on pakkauksen ja konseptin suunnittelun jälkeen jatkunut verkkosivujen ja somen sisällöntuotannolla ja markkinoinnin tulosten mittaamisella. Lopulta matkaan on mahtunut sellaisia onnistumisia kuin Vuoden Luomutuotteen kunniamaininta 2021. Tällaisten tulosten takana on tietysti Moodfoodin ainutlaatuinen tuote. Haluamme kuitenkin väittää, että myös Kindilla on pieni osuutensa asiaan. Kun koko markkinointikonseptin muotoilu ja kaikki sisällöt pakkaussuunnittelusta lähtien on toteutettu yhdessä, on saatu aikaan myös markkinoinnin saralla kaikkea muuta kuin höttöä. Pelkkää hyvää koko brändi.

    Jätä viesti niin otamme yhteyttä