KAIKKIEN AIKOJEN VIHANNESKESÄ

Ankaraa talvea seurasi kaikkien aikojen vihanneskesä

Kun poikkeuksellisen korkeat sähkönhinnat laittoivat vihannesten talvituotannon katkolle, oli Närpiön Vihannes uuden tilanteen edessä: maukkaita vihanneksia kypsyisi seuraavana kesäsesonkina ennennäkemätön määrä. Oli siis aika kutsua kuluttajat ostotalkoisiin digipanotteisen kampanjan avulla.

Nämä teimme:

  • Kampanjasuunnittelu
  • Video- ja kuvatuotannot
  • Digikampanjan rakennus, optimointi ja raportointi

Mainosvideotuotanto käsikirjoituksesta valmiiksi mainoksiksi

Kun kampanjan viesti oli yksinkertaisesti kotimaisten vihannesten suuri määrä, haluttiin se myös näyttää visuaalisesti. Liikkuvan kuvan toteutuksissa suuret määrät vihanneksia nostettiin parrasvaloihin paikoissa, joissa niitä ei ehkä ihan heti olettaisi olevan. “Nyt on paljon tomaattia” -hokema kiteyttää mieleenpainuvalla tavalla sen olennaisen.

Kampanjan sisällöt koostuivat tarinallisemmista videosta sekä näistä versioiduista short-videoista. Mainoksista ohjattiin kampanjaa varten luodulle laskeutumissivustolle.

Kanavasuunnittelulla saatiin kuluttajat kiinni

Kampanjalla pyrittiin tavoittamaan suuret massat. Mainontaa kohdennettiinkin laajasti 18–65+ -vuotiaille Suomessa.

Kanaviksi valikoituivat:

  • Metan kanavat
  • Youtube
  • TikTok
  • IL-TV(instream)
  • IL-Upea

Kampanjan painottui pääosin IL-TV- ja IL Upea -medioihin, joiden avulla kuluttajat tavoitettiin laajasti.

Näkyvyys varmisti myynnin

Mainokset näkyivät runsaasti: mainoksilla oli yhteensä yli 5 miljoonaa näyttökertaa ja ne tavoittivat yli miljoona uniikkia selainta. Metan kanavissa kohderyhmä tavoitettiin erityisen kustannustehokkaasti.

Kaiken kaikkiaan kampanja oli onnistunut: tuotteiden kysyntä ja ylisuuri tarjonta saatiin kohtaamaan, ja vihannekset kävivät kaupaksi.

Milla Monola

Jos arki ei ole tasaista

Sesonkivaihtelun piikeistä selviää, kun markkinointi tasoittaa tietä myynnille. Saisiko olla lisää liidejä, tunnettuutta tai brändiarvoa?

Te tunnette alanne suhdanteet, me taas markkinoinnin työkalupakin. Miksei siis lyötäisi hynttyitä yhteen ja tasoitettaisi myyntikäppyröitä yhdessä.

Heitä Millalle avunpyyntö tai tapaamiskutsu, niin päästään hommiin.

milla@kindcompany.fi

 

Lisää töitämme

    Jätä viesti niin otamme yhteyttä