PROCOM – DIGIKAMPANJA SIIVITTI KÄVIJÄENNÄTYKSEEN

Laadukas asiantuntijatapahtuma löysi entistä laajemman yleisön. 

 Viestinnän ammattilaisjärjestö ProComin vuosi huipentuu kesäkuussa ProCom-päivään, jossa kävijöitä hemmotellaan maailmanluokan puhujilla, hyvällä ruoalla ja oheisohjelmalla. Suosittu tapahtuma saavutti tänä vuonna kävijäennätyksen, kun digikampanja tavoitti entistä laajemman kiinnostuneiden joukon. 

Procom päivä puhuja-karuselli Procom päivä teema-karuselli

Tavoitteena täysi sali 

Digikampanjan tavoitteena oli tukea ProComin tekemää pitkäjänteistä tapahtumamarkkinointia sekä tavoittaa potentiaalista osallistujakuntaa – yritysjohtoa, viestinnän ja markkinoinnin aloilla työskenteleviä sekä muita yhteiskunnalliseen keskusteluun osallistuvia henkilöitä – entistä laajemmin. Konkreettisena tavoitteena oli täyttää sali osallistujista. 

Kohderyhmän perusteella kanaviksi valikoituivat Meta, Google sekä LinkedIn. Kampanja oli kaksivaiheinen:  

  1. Varhaisen ilmoittautumisen Early Bird -vaiheessa keskityimme kampanjoinnissa tuntuvan alennuksen painottamiseen.  
  2. Hintavetoisen kampanjan päätyttyä pääpaino oli tapahtuman ohjelmassa.  

Mainonta osui ja upposi saman tien: tapahtumasalin paikat myytiin loppuun jo Early Bird -vaiheessa. ProCom päätti sen vuoksi laajentaa tapahtumaa toiseen saliin, joten loppuajan kampanjoimme täyttääksemme lisäsalia ja myydäksemme online-osallistumisia. 

Kind erottuu edukseen kuuntelemalla huolellisesti asiakkaan tarpeita ja tavoitteita. Yhteiset kohderyhmäkartoitukset ja suunnitelmallisuus markkinoinnissa näkyivät positiivisesti myös tuloksissa. Yhteistyö Kind Companyn kanssa oli mutkatonta ja voin suositella heitä markkinoinnin kumppanina muillekin toimijoille.

Elisa Joki-Anttila, markkinoinnin asiantuntija, ProCom

 

Procom -päivän jälkeinen kiitos-postaus instagramissa

Puolet sivukävijöistä mainonnan kautta

Digikampanjat olivat merkittävässä roolissa tapahtuman markkinoinnissa, sillä lähes puolet tapahtumasivujen kävijöistä löysivät tiensä sinne digimainonnan kautta. Tapahtuma näkyi verkossa laajasti, yli 200 000 kertaa, ja sivustolla vieraili mainonnan kautta n. 2 700 kävijää. Tapahtuma keräsi lopulta yli 300 osallistujaa. 

Nappaa siis tästä talteen onnistuneen tapahtumamarkkinoinnin resepti: 

 Maailmanluokan ohjelma + 

Laadukkaat järjestelyt + 

Erinomaiset mainossisällöt + 

Onnistunut mainonnan kohdentaminen  

= kävijäennätys. 

Lisää töitämme

    Jätä viesti niin otamme yhteyttä