VASA STAD – TROTS ALLT
Målgruppen var framför allt 25-35-åriga millennials på andra orter. Tillsammans med Vasa stad ville vi närma oss lyckan på ett lite annorlunda sätt – genom misslyckanden och vardagliga missöden. För lycka betyder inte ett liv utan motgångar och misslyckanden. Tvärtom.
Med utgångspunkt i en utmärkt brief och bakgrundsidé tog vi oss an uppgiften med humor och en positiv livsinställning som ledord. Konceptet ”Trots allt” föddes, ett koncept som betraktar lyckan mitt i vardagens misslyckanden. Konceptet resulterade i en video och stillbilder för digital- och utomhusreklam. Annonserna var väl synliga, bland annat som stadsdelsspecifika implementeringar på HRTs bussdisplayer i Helsingfors.
Kampanjens resultat talar för sig själv.
Videorna fick inte mindre än 2 267 026 annonsvisningar i olika kanaler i kampanjen och resulterade i hela 10 000 klick till kampanjsidan. Videorna fick också hög organisk synlighet på sociala medier och väckte positiv diskussion kring ämnet.