VASEK – työnantajaimagokampanja hurmasi työikäiset ympäri Suomen
Vaasan alueelta löytyy monia työpaikkoja, joita yhdistää aito halu luoda onnellisempaa työelämää. Kun asiasta haluttiin viestiä myös ulkopaikkakuntalaisille, Vaasan kaupunki yhdisti voimansa kuuden seudun merkittävän työnantajan sekä Kind Companyn kanssa. Yhteistyön myötä syntyi uniikki Kaikki tunteet saavat näkyä -työnantajaimagokampanja, joka kosketti yli miljoonan työikäisen sydäntä ympäri Suomea.
Nämä teimme:
- Työnantajaimagokampanjan konsepti
- Graafinen suunnittelu: Konseptin ja kampanjasivun visuaalinen ilme
- Kampanjan mainosvideot
- Digimarkkinoinnin suunnittelu: Kanavien ja kampanjan sekä aikataulun suunnittelu, toteutus ja raportointi
- Valokuvat työnantajayritysten työntekijöiden kanssa
“Kind Companylla on kyky toteuttaa laadukkaasti ja tehokkaasti kampanja, jossa osallisena on useita yrityksiä ja toimijoita. Asiakasta kuunneltiin ja tarpeet ymmärrettiin. Raikkaat uudenlaiset ideat ja rohkea toteutus ylittivät odotukset. Kuvamateriaali, tarinat ja videot olivat taidokkaasti toteutettu.”
Marika Kuusisto, Talent Partner, Hitachi Energy Finland Oy
Uniikki viesti auttoi Vaasan kaupunkia erottumaan edukseen
Kokonaisvaltaisen kampanjan pääasiallisena tavoitteena oli kasvattaa Vaasan seudun tunnettuutta hyvänä paikkana tehdä töitä ja tuoda lisää näkyvyyttä yhteistyöyrityksille työnantajina – ja niin se todella teki.
Vaasan seudun inhimillisestä, turvallisesta ja työntekijän huomioivasta kulttuurista viestivä kulma oli omiaan puhuttelemaan kohderyhmäksi valikoituneita työelämässä olevia 25–40-vuotiaita. Kampanja kosketti elämänsä seuraava askelta pohtivien milleniaalien tunteita pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Turussa, Oulussa, Jyväskylässä, Lahdessa, Seinäjoella ja Lappeenrannassa.
Kuvissa tunteensa näyttävät aidot ihmiset
Kampanjan markkinointimateriaaleissa valjastimme yhden vanhakantaisen, pönöttävän yrityskulttuurin selkeimmän symbolin, kulkukortin, näyttämään aidosti kaikki tunteet mitä mielekkäässä työelämässä voi kokea – niin negatiiviset kuin positiivisetkin.
Yritykset heittäytyivät kampanjaan mukaan ihailtavasti: valokuvasimme studiossamme kymmeniä työntekijöitä, jotka olivat valmiita näyttämään, miltä työskentely Vaasan seudun yrityksissä tuntuu.
Toteutimme kampanjaa varten myös videot, joissa toimme näkyväksi tilanteita, joita kampanjan yrityksissä työpäivien aikana voi sattua – ja joissa tunteet saavat Vaasassa näkyä.
Kattava mediapaletti takasi näkyvyyden
Huomioarvon ja tavoitteiden saavuttamiseksi kampanja näkyi laajasti Suomen suurimmissa kaupungeissa monikanavaisesti, niin ulkomainonnan pinnoilla, instream-toteutuksina kuin somessakin.
Mainostoteutuksista ohjattiin kävijöitä suunnittelemallemme töihinvaasaan.fi-sivustolle, jolla tunteiden näyttämisen teema myös jatkui, tarjoten samalla infoa Vaasan seudun työllistymismahdollisuuksista. Yleisviestin ohella kampanjan aktivoivana, taktisempana elementtinä sivustolle lisättiin myös arvonta.
Mainoskampanjan kanavat:
- Meta (IG & FB)
- TikTok (valtakunnallinen vrt. kohdennusmahdollisuuksien rajallisuus)
- Suoratoistopalvelu, instream & pause-ad (MTV & Ruutu)
- DOOH – ulkomainonta, digiscreenit katukuva, Helsingin metroasemat ja metrot, ratikat ja bussit
- Orgaanisesti: Työnantajayrityksen ja asiakkaan omat kanavat sekä mediatiedotteet
Monikanavaisuus siivitti työnantajaimagokampanjan huikeisiin tuloksiin
Kaikki tunteet saavat näkyä -työantajaimagokampanja hurmasi kohderyhmää monikanavaisesti niin ulkomainonnan keinoin kuin myös instream-toteutuksina ja somessa.
- 9 629 718 kontaktia ulkomainonnassa
- 3 746 253 mainosnäyttöä digikanavissa
- 1 163 441 uniikkia profiilia/ selainta/ käyttäjää
- 14 108 klikkausta mainoksiin
- Yli 900 arvontaan osallistumista
Apua taitavien tekijöiden metsästykseen?
Avointen työpaikkojen ilmoittelu paikallislehdissä ei enää riitä – työnantajaimagoon on satsattava, jotta paikat saadaan täytettyä huipputyypeillä. Etenkin, jos työpaikan sijainti, tunnettuus tai ala eivät toimi magneetin lailla.
Mitkä ovat ne teidän organisaationne tarttuvimmat koukut, joihin tekijät saataisiin houkuteltua? Ota yhteyttä Millaan, etsitään ne yhdessä.