VASEK - TYÖNANTAJA-
IMAGOKAMPANJA

Hyvät työt johtavat Vaasaan ja Kind Companyyn näin toteutimme valtakunnallisen työnantajaimagokampanjan 

Kaupungit ja kunnat käyvät osaajien houkuttelussa kovaa kisaa. Vaasanseudun Kehitys Oy VASEK, Vaasan kaupunki ja kuusi alueen yritystä kampanjoivat valtakunnallisesti kertomalla Vaasan seudulla tarjolla olevista merkityksellisistä työpaikoista. Kaupungin lisäksi uramahdollisuuksistaan kertoivat ABB, Crimppi, Danfoss, Hitachi Energy, Isoplus ja VEO.  

Miten tämä tehtiin? 

Suomessa erottautuminen muista kaupungeista ja kunnista on vaikeaa, koska kaikilla muillakin on loistavia vahvuuksia. Etsimme siis yhdessä kampanjaan osallistuneiden yrityksien kanssa jotain, mikä erottaisi Vaasan seudun muusta Suomesta ja mikä tarjoaisi varsinkin nuorille jotain, mihin tarttua. Ja me löysimme sen ”jonkin”.  

Merkitykselliset työt! Sehän on nuorille tärkeää. Juuri näitä töitä Vaasan seudun energia-alan yrityksissä on tarjolla. 

Kampanjan kärkenä oli hyvien tekojen ja hyvien töiden tekeminen. Kampanja oli jatkoa Vaasassa käynnissä olevalle hyvien tekojen vuodelle, jossa asukkaita, yhdistyksiä ja yrityksiä kannustetaan tekemään hyviä tekoja läheisille, tuntemattomille ja luonnolle.  

Mitä tavoiteltiin? 

Halusimme saada liikennettä kampanjasivustolle ja kohottaa Vaasan seudun imagoa paikkana asua ja tehdä töitä. Lopullisena tavoitteena on luonnollisesti houkutella Vaasaan lisää asukkaita ja sopivia työntekijöitä alueella toimiviin yrityksiin.  

Kampanjassa pyrittiin yhtäältä välittämään kohderyhmälle tietoa Vaasassa toimivista yrityksistä työnantajina, toisaalta kehittämään mielikuvaa Vaasasta kaupunkina, jonne muuttaminen on hyvä vaihtoehto. 

”Kumppaniyritysten mielestä konseptin idea oli oivaltava ja omaperäinen. Useamman yhdessä toteutetun kampanjan perusteella voin sanoa, että Kindin porukan kanssa on helppo tehdä töitä. Erityisesti projektin läpiviemisessä Kindin ammattilaiset tekevät työtä isolla sydämellä ja pieteetillä. Ja kampanjoiden tuloksethan omalta osaltaan puhuvat puolestaan.” 

Mari Kattelus, markkinointipäällikkö VASEK Oy. 

 

Mitä me teimme?

  • ”Hyvät työt johtavat Vaasaan” – konseptin suunnittelu ja toteutukset suomeksi, englanniksi ja ruotsiksi  
  • Laskeutumissivuston suunnittelu yhdessä kaupungin kanssa  
  • Kampanjan mediasuunnittelu, aineistojen versiointi valittuihin kanaviin, kampanjan rakennus, julkaisut, seuranta ja tulokset  
  • Kampanjan kaikista toteutuksista ohjattiin laskeutumissivustolle: töihinvaasaan.fi  

Työnantajaimagokampanjassa polttopisteessä olivat alueen yrityksistä kumpuavat hyvät teot. Toteutuksissa Hyvien tekojen etsivä selvitti mysteeriä, johon lopulta löytyi selkeä ratkaisu: 

Hyvät työt johtavat Vaasaan 

Missä kampanjaan törmäsi? 

Kampanja näkyi valtakunnallisesti ulkomainonnassa mm. busseissa, diginäytöillä, metroissa ja ratikoissa, leffateatterissa, suoratoistopalveluissa, uutisvirroissa ja somekanavissa 15.1. – 11.2.2024 välisen ajan.  Orgaanisesti kampanja näkyi työnantajayritysten, kaupungin ja VASEKin omissa sosiaalisen median kanavissa sekä mediatiedotteina. 

Tuloksiakin saatiin 

Kampanjassa tavoiteltiin ja seurattiin ensisijaisesti:   

  • Tunnettuutta
  • Vierailuja kampanjasivulla 
  • Vierailuja yhteistyöyritysten sivuilla 

Keskeisimmät tulokset:  

  • Yli 2 miljoonaa tavoitettua henkilöä 
  • Yli 500 000 videoiden loppuun katselua  
  • 6 295 käyntiä  verkkosivuilla
  • 917 klikkausta  työpaikkasivuille

Lisää töitämme

    Jätä viesti niin otamme yhteyttä