Visit Pohjanmaa – Unelmaloma Villissä lännessä

Ei tarkkaa brändiohjeistusta, jota täytyy noudattaa? Jokaisen luovan ihmisen unelma! Tämän unelman äärelle pääsimme, kun neljä matkailualan organisaatiota, Visit Vaasa, Visit Lakeus, Visit Kokkola ja Visit Pietarsaari, pistivät hynttyyt yhteen edistääkseen yhdessä matkailua Pohjanmaalle. Organisaatioiden yhteinen messuosasto nousi kevättalvella 2024 järjestetyille Matkamessuille Helsingissä.

 

Asiakkaan toiveena oli, että messuosasto erottuu muusta messumassasta edukseen ja jää ihmisten mieleen. Koska meidän ei tarvinnut noudattaa minkään Visit –organisaation ilmettä, saimme vapaat kädet konseptin suunnitteluun.

Nämä teimme:

  • Konseptin suunnittelu
  • Messuosaston visuaalinen ilme
  • Aktiviteettien suunnittelu osastolle
  • Digikampanja
  • Projektinhallinta

Konseptiksi syntyi “Tasainen, mutta villi länsi”. Konseptin taustalla on ajatus siitä, kuinka Pohjanmaan tasaisuus tunnetaan, ja tasaisuus yhdistää koko aluetta. Tasaisista pinnanmuodoistaan huolimatta Pohjanmaalta löytyy runsaasti monipuolisia kohteita ja aktiviteetteja, joita Villi länsi ilmentää.

Messuosaston ilme haluttiin pitää raikkaana, joten Villi länsi -teemaa lähestyttiin modernista vinkkelistä eikä hämyisistä saluunoista ollut tietoa. Henkilökunta muuntautui seriffeiksi vaaleanpunaisissa t-paidoissa ja valkoisissa stetsoneissaan.

Halusimme, ettei osasto olisi kävijöille pelkkä läpikulkureitti karkkikulholta toiselle vaan että messuvieraat oikeasti pysähtyisivät osastolle. Siksi suunnittelimme messuaktiviteetiksi moodboardien rakentamisen, jossa messukävijät saivat rakentaa oman unelmalomansa Pohjanmaalla. Esineiden joukosta löytyi tervalta tuoksuvaa köyttä kuvastamaan merta, Kyrö Distilleryn tyhjä ginipullo, PowerParkin pääsylippu sekä mini Aalto-vaaseja.

Saimme messujen jälkeen asiakkaalta myönteistä palautetta osastosta; messuosasto ja henkilökunta asuineen oli herättänyt positiivista huomiota, ja messukävijöiltä oli tullut kehuja osastosta.

”Hieno ja innovatiivinen osasto, jonka raikkaasta ilmeestä ja erottuvuudesta kävijät pitivät. Moni muistelee osastoamme vieläkin! Toteutetut moodboard-sessiot olivat superonnistuneita, mutta niitä olisi saanut olla enemmänkin. Henkilökohtaisesti viihdyin suuresti osastolla. En muista, koska matkamessupäivät olisivat menneet näin nopeasti!”

Laila Schauman, Visit Vaasa

Digikampanja

Kampanja jatkui keväästä alkukesään digikampanjana. Googlessa pyöritimme taktisempia mainoksia, Metassa taas brändillisempää. Metan mainoksissa toistui sama tavoite kuin messuosastossakin, huomion herättäminen ja muistijäljen jättäminen, jotta kesälomareissua suunnitellessaan suomalaismatkailijat muistaisivat tuon kullankeltaisena hohtavan Villin lännen!

Milla Monola

Haluatko sinäkin herättää huomiota ja jäädä mieleen?

Ota yhteyttä ja katsotaan, mitä villiä voisimme teille suunnitella:

milla@kindcompany.fi

Lisää töitämme

    Jätä viesti niin otamme yhteyttä