
Ankaraa talvea seurasi kaikkien aikojen vihanneskesä.
Kun poikkeuksellisen korkeat sähkönhinnat laittoivat vihannesten talvituotannon katkolle, oli Närpiön Vihannes uuden tilanteen edessä: maukkaita vihanneksia kypsyisi seuraavana kesäsesonkina ennennäkemätön määrä. Oli siis aika kutsua kuluttajat ostotalkoisiin digipanotteisen kampanjan avulla.
Mainosvideotuotanto käsikirjoituksesta valmiiksi mainoksiksi
Kun kampanjan viesti oli yksinkertaisesti kotimaisten vihannesten suuri määrä, haluttiin se myös näyttää visuaalisesti. Liikkuvan kuvan toteutuksissa suuret määrät vihanneksia nostettiin parrasvaloihin paikoissa, joissa niitä ei ehkä ihan heti olettaisi olevan. “Nyt on paljon tomaattia” -hokema kiteyttää mieleenpainuvalla tavalla sen olennaisen.
Kampanjan sisällöt koostuivat tarinallisemmista videosta sekä näistä versioiduista short-videoista. Mainoksista ohjattiin kampanjaa varten luodulle laskeutumissivustolle.
Nämä teimme
- Kampanjasuunnittelu
- Video- ja kuvatuotannot
- Digikampanjan rakennus, optimointi ja raportointi
Ratkaisu
Kanavasuunnittelulla saatiin kuluttajat kiinni
Kampanjalla pyrittiin tavoittamaan suuret massat. Mainontaa kohdennettiinkin laajasti 18–65+ -vuotiaille Suomessa.
Kanaviksi valikoituivat:
- Metan kanavat
- Youtube
- TikTok
- IL-TV(instream)
- IL-Upea
Kampanjan painottui pääosin IL-TV- ja IL Upea -medioihin, joiden avulla kuluttajat tavoitettiin laajasti.
Tulokset
- Yli 5 000 000 näyttökertaa
- Yli 1 000 000 uniikkia selainta
Näkyvyys varmisti myynnin
Mainokset näkyivät runsaasti: mainoksilla oli yhteensä yli 5 miljoonaa näyttökertaa ja ne tavoittivat yli miljoona uniikkia selainta. Metan kanavissa kohderyhmä tavoitettiin erityisen kustannustehokkaasti.
Kaiken kaikkiaan kampanja oli onnistunut: tuotteiden kysyntä ja ylisuuri tarjonta saatiin kohtaamaan, ja vihannekset kävivät kaupaksi.
Muita referenssejä
Ollaan yhteydessä
Me rakastamme haasteita ja tahdomme löytää ratkaisun markkinoinnin ongelmiisi, tai kasvattaa sitä hyvää, mitä teillä jo on. Ole rohkeasti yhteydessä.




