Kindin suunnittelemat visuaaliset materiaalit digikampanjaan.
Kindin suunnittelemat visuaaliset materiaalit digikampanjaan.
Havainnolistus Kindin tekemästä kuvakarusellista ProComin digikampanjaan. Kuvissa näkyy puheenvuorojen aiheet sekä viimeisessä kuvassa CTA ilmoittautumiseen.

Laadukas asiantuntijatapahtuma löysi entistä laajemman yleisön.
 Viestinnän ammattilaisjärjestö ProComin vuosi huipentuu kesäkuussa ProCom-päivään, jossa kävijöitä hemmotellaan maailmanluokan puhujilla, hyvällä ruoalla ja oheisohjelmalla. Suosittu tapahtuma saavutti tänä vuonna kävijäennätyksen, kun digikampanja tavoitti entistä laajemman kiinnostuneiden joukon. 

Lähtötilanne

Digikampanjan tavoitteena oli tukea ProComin tekemää pitkäjänteistä tapahtumamarkkinointia sekä tavoittaa potentiaalista osallistujakuntaa – yritysjohtoa, viestinnän ja markkinoinnin aloilla työskenteleviä sekä muita yhteiskunnalliseen keskusteluun osallistuvia henkilöitä – entistä laajemmin. Konkreettisena tavoitteena oli täyttää sali osallistujista. 

Ratkaisu

Kohderyhmän perusteella kanaviksi valikoituivat Meta, Google sekä LinkedIn. Kampanja oli kaksivaiheinen:  
1. Varhaisen ilmoittautumisen Early Bird -vaiheessa keskityimme kampanjoinnissa tuntuvan alennuksen painottamiseen.  
2. Hintavetoisen kampanjan päätyttyä pääpaino oli tapahtuman ohjelmassa.  

Lopputulos

Mainonta osui ja upposi saman tien: tapahtumasalin paikat myytiin loppuun jo Early Bird -vaiheessa. ProCom päätti sen vuoksi laajentaa tapahtumaa toiseen saliin, joten loppuajan kampanjoimme täyttääksemme lisäsalia ja myydäksemme online-osallistumisia. 

Puolet sivukävijöistä mainonnan kautta

Digikampanjat olivat merkittävässä roolissa tapahtuman markkinoinnissa, sillä lähes puolet tapahtumasivujen kävijöistä löysivät tiensä sinne digimainonnan kautta. Tapahtuma näkyi verkossa laajasti, yli 200 000 kertaa, ja sivustolla vieraili mainonnan kautta n. 2 700 kävijää. Tapahtuma keräsi lopulta yli 300 osallistujaa

Nappaa tästä talteen onnistuneen tapahtumamarkkinoinnin resepti:

Maailmanluokan ohjelma + 
Laadukkaat järjestelyt + 
Erinomaiset mainossisällöt + 
Onnistunut mainonnan kohdentaminen  
= kävijäennätys.

Tulosten avainluvut

Myynnin kasvua 3 kuukaudessa
Artikkelin lukukertaa
Klikkausta

”Kind erottuu edukseen kuuntelemalla huolellisesti asiakkaan tarpeita ja tavoitteita. Yhteiset kohderyhmäkartoitukset ja suunnitelmallisuus markkinoinnissa näkyivät positiivisesti myös tuloksissa. Yhteistyö Kind Companyn kanssa oli mutkatonta ja voin suositella heitä markkinoinnin kumppanina muillekin toimijoille.”

Elisa Joki-Anttila, markkinoinnin asiantuntija, ProCom


Muita referenssejä

  • Vantaan kaupungin oppettajarekrykampanjan 2025 somemainoksia

    Vantaan kaupunki

    Vuodessa yli 30 % enemmän työnhakijoita

    Miten houkutella varhaiskasvatuksen ja opetuksen ammattilaisia Vantaalle, kun naapurikaupungit kahmivat kelpoiset hakijat ylivertaisella maineellaan?

  • Kind FitPit lapset sukeltaa altaassa

    FitPit

    Uimakoulut täyteen jatkuvalla markkinoinnilla 

    Miten uintipalveluita tarjoava yritys voi kilpailla pääkaupunkiseudun suurten uimaseurojen kanssa harrastajista?


Ollaan yhteydessä

Me rakastamme haasteita ja tahdomme löytää ratkaisun markkinoinnin ongelmiisi, tai kasvattaa sitä hyvää, mitä teillä jo on. Ole rohkeasti yhteydessä.

  • Milla Monola

    Milla Monola

    Toimitusjohtaja 0400 963 547 milla@kindcompany.fi
  • Salla López

    Kaupallinen johtaja 040 758 3988 salla@kindcompany.fi