Kaikki sai alkunsa kohtaanto-ongelmasta, ja vieläpä hyvin selkeästä sellaisesta. Suomalaisella maaseudulla sijaitsee arviolta 200 000 kiinteistöä ilman vakituista asukasta, ja samanaikaisesti noin miljoona kaupunkilaista unelmoi maallemuutosta. Mutta kuka nämä ryhmät toisi yhteen? Sillanrakentajaksi ryhtyi MTK, joka starttasi Autiotalot ja hiljaiset kiinteistöt hyötykäyttöön –hankkeen tavoitteenaan yhdistää asumattomien kiinteistöjen omistajat ja maaseudulle muutosta haaveilevat.  

Hankkeen myötä luotiin voittoa tavoittelematon Talo maalta -verkkopalvelu, ja pääsimme hankkeen markkinointikumppanina mukaan levittämään ilosanomaa asutun ja elävän maaseudun puolesta. Muodostui palvelu ja konsepti, joka tuo yhteen haaveet ja todellisuuden.  

Nämä teimme

Konseptisuunnittelu, Viestintäsuunnitelma, Palvelun logo ja visuaalinen ilme, Sisältösuunnittelu ja sisällöntuotanto, Kampanjasuunnittelu ja kampanjan toteutus.

Ennakkoluulot ajoivat kohderyhmät erilleen


Stadi vastaan lande, kaupunkilaiset vs. maaseudun asukkaat – näistä tiukassa istuvista asenteista lähdettiin liikkeelle hankkeen startatessa. Päädyimme viestinnän avulla kohdistamaan huomiota maaseudun mahdollisuuksiin ja erottautumaan usein byrokraattiseksi leimatusta etujärjestöjen ja liittojen viestinnän tyylistä. Hankkeen puhetyylistä muodostui hyväntuulinen, kannustava ja mutkaton: Talo tykkää, kun siinä asutaan!  
 
Visuaalinen suunnittelijamme loihti hankkeelle yksinkertaisen mutta samalla kauniin ilmeen ja logon, ja lisäksi selkeillä sisällöillä teimme hankkeesta helposti lähestyttävän. Autiotalot vaihtuivat Taloksi maalta yhteistyökumppaneiden yhteisissä ideointityöpajoissa.  

Lumipallo liikkeelle orgaanisesti


Jo ennen palvelun julkaisua sen Instagram– ja Facebook-tilit (@talomaalta) keräsivät kiinnostunutta seuraajakuntaa, joten erityisesti orgaaniseen sisällöntuotantoon ja näkyvyyteen päätettiin satsata. Kun aihe kiinnostaa aivan luonnostaan, se kannattaa hyödyntää mahdollisimman tehokkaasti! Huomio sinetöitiin lanseerauskampanjalla, jossa yhdistettiin monipuolisesti digikanavia ja suorakontaktointia. Eikä siinä vielä kaikki: lopulta ilmiön yleinen kiinnostavuus ja onnistunut markkinointi johti ansaittuun valtakunnalliseen medianäkyvyyteen.  

Palvelu osui ja upposi kohderyhmäänsä – ensimmäisen vuorokauden aikana palveluun rekisteröityi yli 500 ihmistä!  

”Yhteistyö Kind Companyn kanssa on ylittänyt odotuksemme, sillä he ovat osoittaneet erinomaista ja jopa poikkeuksellisen vahvaa sitoutumista projektiin ja sen onnistumiseen. Kind Company on tehnyt paljon enemmän kuin toimeksianto edellytti, mikä on ollut erittäin ilahduttavaa.”

Janne Tyynismaa, projektipäällikkö, Talo maalta -hanke

”Usean eri toimijan hankkeessa joustavuus ja aito halu auttaa asiakasta nousivat avainasemaan. Oli tärkeämpää reagoida nopeasti muutoksiin kuin pysytellä tiukasti alkuperäisessä suunnitelmassa.” 

Salla López, asiakkuuspäällikkö, Kind Company


Muita referenssejä

  • Vantaan kaupungin oppettajarekrykampanjan 2025 somemainoksia

    Vantaan kaupunki

    Vuodessa yli 30 % enemmän työnhakijoita

    Miten houkutella varhaiskasvatuksen ja opetuksen ammattilaisia Vantaalle, kun naapurikaupungit kahmivat kelpoiset hakijat ylivertaisella maineellaan?

  • Kind FitPit lapset sukeltaa altaassa

    FitPit

    Uimakoulut täyteen jatkuvalla markkinoinnilla 

    Miten uintipalveluita tarjoava yritys voi kilpailla pääkaupunkiseudun suurten uimaseurojen kanssa harrastajista?


Ollaan yhteydessä

Me rakastamme haasteita ja tahdomme löytää ratkaisun markkinoinnin ongelmiisi, tai kasvattaa sitä hyvää, mitä teillä jo on. Ole rohkeasti yhteydessä.

  • Milla Monola

    Milla Monola

    Toimitusjohtaja 0400 963 547 milla@kindcompany.fi
  • Salla López

    Kaupallinen johtaja 040 758 3988 salla@kindcompany.fi