Tänä kesänä toteutimme Vaasan kaupungille imagokampanjan, jonka tavoitteena oli saada valtakunnallista huomiota Vaasalle, onnellisuudelle ja legendaariselle Strömsölle.
Kohderyhmänä olivat erityisesti ulkopaikkakuntalaiset 25–35-vuotiaat milleniaalit. Onnellisuuteen haluttiin tuoda uutta kulmaa, ja lähestyä sitä epäonnistumisten sekä arjen sattumusten kautta. Sillä onnellisuus ei tarkoita sitä, etteikö elämässä olisi vastoinkäymisiä ja epäonnistumisia. Päinvastoin.
Erinomaisen briiffin ja tausta-ajatuksen pohjalta konseptia lähestyttiin huumorin ja ainakin vaasalaisille jo entuudestaan tutun myönteisen elämänasenteen kautta. Syntyi Siitäkin huolimatta -konsepti, jossa tarkastellaan onnellisuutta arjen epäonnisten sattumusten keskellä. Konsepti jalkautui videoksi ja still-kuviksi digi- ja ulkomainontaan. Mainokset olivatkin näkyvästi esillä mm. personoituina kaupunginosakohtaisina toteutuksina HSL:n bussinäytöillä Helsingissä.
Kampanjan tulokset puhuvat puolestaan.
Mokavideot saivat peräti 2 267 026 mainosnäyttöä kampanjan eri kanavissa ja kerrytti runsaat 10 000 klikkiä kampanjasivulle. Videot keräsivät sosiaalisen median alustoilla myös runsaasti orgaanista näkyvyyttä ja herättivät paljon positiivista keskustelua aiheen ympärillä.
Muita referenssejä
Ollaan yhteydessä
Me rakastamme haasteita ja tahdomme löytää ratkaisun markkinoinnin ongelmiisi, tai kasvattaa sitä hyvää, mitä teillä jo on. Ole rohkeasti yhteydessä.




