Miten houkutella varhaiskasvatuksen ja opetuksen ammattilaisia Vantaalle, kun naapurikaupungit kahmivat kelpoiset hakijat ylivertaisella maineellaan? Menemällä rohkeasti ja rennosti omaan suuntaan, niin kuin Vantaalla tavataan tehdä.
Aikaisempien kampanjoiden opit suunnittelun pohjana
Varhaiskasvatukseen aiemmin tekemämme rekrykampanja osoitti, että sisällöt, joissa ammattilaiset nostetaan valokeilaan ja lapsilaumat ja luokkahuoneet jätetään kokonaan pois, toimivat. Tämän pohjalta lähdettiin suunnittelemaan myös opettajarekryä. Sisällöissä itsestäänselvyyksiä ei toistettu, vaan motivoituneita, kehityshakuisia ammattilaisia puhuteltiin heitä arvostavalla otteella.
Opettajat ja oppilaat mukana suunnittelussa
Yhteistyö opettajien ja oppilaiden kanssa teki kampanjasta aidosti heidän näköisensä. Digimarkkinoinnin puolella voittajasisällöksi (CTR 2,37 %) nousi lyhytvideo, joka toteutettiin yhdessä vantaalaisopettajien ja -oppilaiden kanssa.
Myös alan ykköstapahtumassa, Educa-messuilla, Vantaa erottui värikkäällä osastollaan. Sen visuaalinen ilme suunniteltiin yhteistyössä vantaalaiskoululaisten kanssa, ja osaston tekoälyavusteinen kuvauspiste nousi messujen hitiksi – kahden päivän aikana siinä kävi yli tuhat messuvierasta.
Muita referenssejä
Ollaan yhteydessä
Me rakastamme haasteita ja tahdomme löytää ratkaisun markkinoinnin ongelmiisi, tai kasvattaa sitä hyvää, mitä teillä jo on. Ole rohkeasti yhteydessä.




