KRISTIINANKAUPUNKI: SATUMAISIA LOMAHETKIÄ

Lähimatkailu elää uutta tulemista ja yhä useampi on huomannut, ettei ihmisen tarvitse matkustaa kauas pois saadakseen saman tunteen kuin ulkomailla. Kilpailu kotimaan matkailijoista käy kuumana, ja kaupunkien pitää siksi aktiivisesti parantaa näkyvyyttään.  Suunnittelimme ja toteutimme pitkäaikaiselle asiakkaallemme Kristiinankaupungille onnistuneen matkailukampanjan, joka kumpusi samoista pääviesteistä, jotka olimme suunnitelleet kaupungin markkinointiin asuinpaikkakuntana.

 

Digikampanjaa varten valittiin kolme kohderyhmää: rauhallista rentoutumislomaa kaipaavat aikuiset, aktiivilomasta kiinnostuneet aikuiset sekä lapsiperheet. Räätälöimme hyvää elämää Kristiinankaupungissa korostavat viestit kullekin kohderyhmälle sopiviksi ja sisällöt koostuivat kuvankauniissa maisemissa kuvaamistamme videoista ja kuvakaruselleista, joihin liitettiin houkuttelevat tekstit sekä arvonnoista.

Instagramissa ja Facebookissa pyörinyt kampanja kohdennettiin Helsingin, Turun, Tampereen ja Seinäjoen seuduille.

 

Hyvinkin maltillisella budjetilla toteutettu kampanja onnistui erittäin hyvin. Kampanjaan kuuluvilla mainoksilla tavoitettiin yhteensä 192 822 henkilöä. Kampanjan verkkosivulle johtavaa linkkiä klikattiin yhteensä 9 906 kertaa, ja linkin klikkauksen kustannus oli keskimäärin 0,51 euroa. Kampanjaa tukeva arvonta Facebookissa ja Instagramissa ylitti kaikki odotukset ja keräsi yhteensä yli 5 400 osallistumista.

    Jätä viesti niin otamme yhteyttä