Pohjanmaan Syöpäyhdistys tukee toiminnallaan syöpään sairastuneita sekä heidän läheisiään. He ehkäisevät syöpään sairastumista, jakavat siitä tietoa ja edistävät syövästä selviytymistä. He ovat merkittävä tuki niin syöpään sairastuneille kuin heidän läheisilleen. Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen toiminta on siis erittäin tärkeää, kun syöpä koskettaa.
Lähtötilanne
Pohjanmaan Syöpäyhdistys tarvitsi Kindin apua, jotta StopCancer 2024 -keräyskampanjalle saatiin sen ansaitsemat materiaalit ja näkyvyys.
Syöpä koskettaa lähes jokaista jossain vaiheessa elämää, joko suoraan tai välillisesti. Kun saa uutisen omasta tai läheisen sairastumisesta, muistaa hetken lopunelämäänsä. Silloin tuntuu kuin muu maailma ympärillä pysähtyisi.
Ratkaisu
Näistä ajatuksista rakentui keräyskampanjan konsepti “Hetki, kun maailmani pysähtyi”.
Kampanja aloitettiin suunnittelemalla ja toteuttamalla someen orgaanisia postauksia, joissa jaettiin tietoa syövästä, sen ehkäisystä sekä Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen toiminnasta. Näin heräteltiin ihmisiä tulevaan kampanjaan ja kasvatettiin Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen tunnettuutta.
Itse keräysvaiheen videot kuvaavat tilanteita, joissa maailma pysähtyy, kun syöpä koskettaa. Lääkärinvastaanoton lisäksi hetki saattaa tulla kesken kauppareissun tai kavereiden kanssa hengaillessa. Videoissa on henkilöitä teini-ikäisistä eläkeläisiin – syöpä kun voi koskettaa ketä tahansa.
Lopputulos
Keräyskampanjaa varten toteutettiin konseptin suunnittelu, videotuotanto, sisällöntuotanto ja visuaalinen ilme sekä digikampanjan rakennus, optimointi ja raportointi.
Mainokset keräsivät paljon huomiota ja esimerkiksi Metassa mainokset saivat yli 2 000 reaktiota. Kampanja edesauttoi Pohjanmaan Syöpäyhdistystä keräämään varoja toimintansa tueksi ja kasvattamaan ihmisten tietoutta syövän yleisyydestä.
Tulosten avainluvut
Muita referenssejä
Ollaan yhteydessä
Me rakastamme haasteita ja tahdomme löytää ratkaisun markkinoinnin ongelmiisi, tai kasvattaa sitä hyvää, mitä teillä jo on. Ole rohkeasti yhteydessä.