Kindin avulla saatiin 43 % enemmän orgaanista liikennettä verkkosivuille

Medanta on suomalaisen ammattimuodin ja työvaatteiden edelläkävijä. Yhtiö käyttää itse kehittämiään kankaita, jotka ovat antimikrobisia, hengittäviä, joustavia ja kestävät erityisen hyvin teollista pesua. Vaatteiden käytännöllisyys ja tyylikkyys erottavat  tuotteet alan perinteisestä tarjonnasta. Voit lukea lisää aiemmasta yhteistyöstä täältä.

Miten pitkäjänteinen hakukoneoptimointi (SEO) tukee liiketoimintaa, tavoittaa oikeat kohderyhmät sekä lisää yrityksen tunnettuutta ja auktoriteettia?

Näillä stepeillä Medanta nostettiin hakutulosten ensimmäiselle sivulle:

1. Lähtötason määrittely ja strategian luominen

Aloitimme määrittelemällä lähtötason kattavalla hakusanatutkimuksella. Selvitimme kaikki Medantan palveluihin liittyvät relevantit hakusanat. Analysoimme, mitkä hakusanat olivat liiketoiminnan kannalta olennaisia, ja valitsimme joukon tärkeimpiä hakusanoja, joiden näkyvyyden halusimme varmistaa ensisijaisesti. Tutkimus antoi meille ja asiakkaalle paremman ymmärryksen asiakkaiden hakukäyttäytymisestä ja tarpeista, mikä tarjosi vankan perustan SEO-strategiallemme.

2. Tekninen SEO ja muutokset verkkosivuilla

Suoritimme sivuston teknisen SEO-auditoinnin, jossa selvitimme sivuston rakenteeseen ja teknisiin ratkaisuihin liittyvät ongelmat hakukoneiden näkökulmasta. Asiakkaamme toteutti samanaikaisesti laajan verkkosivuston uudistuksen, jonka myötä nämä ongelmat saatiin korjattua. Autoimme myös uuden sivuston suunnittelussa, keskittyen käyttäjäkokemuksen, rakenteen ja mobiiliystävällisyyden parantamiseen.

3. Jatkuva optimointi ja sisällön kehittäminen

Kun sivuston perusta oli kunnossa, aloitimme jatkuvan ja systemaattisen optimoinnin. Kehityskohteet kirjattiin suunnitelmaan, jota päivitettiin uusien ideoiden ja oivallusten myötä. Joka kuukauden alussa pitkästä toimenpidelistasta valittiin tärkeysjärjestyksessä seuraavaksi toteutettavat tehtävät.


Jatkuvaan optimointiin kuuluivat muun muassa uuden sisällön luominen, kategoria-sivujen optimointi ja metatietojen päivitys. Uutta sisältöä luomalla ja vanhaa rikastamalla pystyimme vastaamaan entistä tarkemmin tärkeimpien hakusanojen kautta ilmenevään kysyntään. Tehostamalla sivuston sisäistä linkitystä pystyimme parantamaan yksittäisten sivujen välisiä yhteyksiä ja siten vahvistamaan sivuston auktoriteettia Googlen silmissä.

4. Pitkäjänteinen työ tuottaa mitattavia tuloksia

Seurasimme työn edistymistä ja sen tuloksia säännöllisesti yhdessä asiakkaan kanssa. Tulokset puhuvat puolestaan. Elo- ja lokakuun välisenä aikana Medantan orgaanisen liikenteen määrä kasvoi huimat 43 % vuoden takaiseen verrattuna.
Käyttäjien sitoutuminen sivustolla parani myös yli 18 %, mikä osoittaa, että enemmän ihmisiä paitsi löysi tiensä Medantan sivustolle, he myös viipyivät siellä pitempään ja selasivat useampia yksittäisiä sivuja.
Mistä liikenteen kasvu muodostui? Aiemmin valitut hakusanat sijoittuivat aiempaa korkeammalle hakutuloksissa ja keräsivät siten enemmän klikkejä.  Jopa 66 uutta hakutermiä nousi Googlen ensimmäiselle sivulle ja kolmen parhaan joukkoon kiipesi 44 uutta hakutermiä.

5. Tavoitteet päivitetään

Hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi, jossa työn hedelmät korjataan ajan kanssa. Aiemmin saavutettujen tavoitteiden tilalle asetetaan seuraavat päämäärät sekä suunnitelmat niiden saavuttamiseksi. Uusien suunnitelmien ohjaamana sivustoa kehitetään ja optimoidaan kuukausittain.

Uutta sisältöä luomalla ja vanhaa rikastamalla pystyimme vastaamaan entistä tarkemmin tärkeimpien hakusanojen kautta ilmenevään kysyntään.

Tulosten avainluvut

Enemmän orgaanista liikennettä verkkosivuille
Uutta hakusanaa ensimmäiselle sivulle
Uutta hakusanaa nousi kolmen kärkeen

Muita referenssejä

  • Vantaan kaupungin oppettajarekrykampanjan 2025 somemainoksia

    Vantaan kaupunki

    Vuodessa yli 30 % enemmän työnhakijoita

    Miten houkutella varhaiskasvatuksen ja opetuksen ammattilaisia Vantaalle, kun naapurikaupungit kahmivat kelpoiset hakijat ylivertaisella maineellaan?

  • Kind FitPit lapset sukeltaa altaassa

    FitPit

    Uimakoulut täyteen jatkuvalla markkinoinnilla 

    Miten uintipalveluita tarjoava yritys voi kilpailla pääkaupunkiseudun suurten uimaseurojen kanssa harrastajista?


Ollaan yhteydessä

Me rakastamme haasteita ja tahdomme löytää ratkaisun markkinoinnin ongelmiisi, tai kasvattaa sitä hyvää, mitä teillä jo on. Ole rohkeasti yhteydessä.

  • Milla Monola

    Milla Monola

    Toimitusjohtaja 0400 963 547 milla@kindcompany.fi
  • Salla López

    Kaupallinen johtaja 040 758 3988 salla@kindcompany.fi